Putina creativitate gastronomica si postul are gust!

Termenul „post” nu stim daca genereaza cele mai placute sentimente, fiind de regula asociat cu traditii religioase si ‚austeritate’ gastronomica…Insa, inainte de a demonta (lejer!) mitul sacrificiului necesar, da-ne voie sa facem o mica introducere: in calendarul crestin-ortodox, perioada premergatoare Craciunului (cu 40 zile inainte) este denumita post. Acesta presupune sa elimini anumite alimente si bauturi din dieta, dar si sa meditezi asupra comportamentului tau fata de cei cu care interactionezi (si fata de tine). Cele doua sunt strans legate si pot fi considerate o perioada de detoxifiere pentru trup si suflet. Desi exista variante mai restrictive, precum cel cu apa si paine sau cel negru, postul “clasic” presupune excluderea unor alimente din mesele zilnice: carne, oua, lapte, branza si orice derivate cu provenienta animala. Insa principalul scop al postului este purificarea, odihnirea anumitor organe din corp si armonizarea proceselor interne. Astfel ca postul este benefic pentru sanatate deoarece s-a observat ca sporeste imunitatea, puterea de concentrare si eficienta in treburile zilnice, conferindu-ne energie.vizual_post.jpg

Noi, romanii, avem o bucatarie traditionala in care carnea si proteinele animale sunt vedete. De aceea poate parea greu sa gasesti alternative si sa prepari combinatii gastronomice savuroase folosind fructe, legume sau seminte… insa te asiguram ca nu e deloc asa. Cu putina inspiratie si vointa, vei reusi sa-ti surprinzi papilele gustative si sa te simti mai ‚usor’. Ai observat si tu ca tot mai multe persoane trec la un stil de viata vegetarian sau chiar vegan, fiind astfel dovada vie ca exista viata si fara proteine animale.

Insa nu face exces de cartofi, apeleaza cu incredere si la soia, ciuperci, masline, avocado, sfecla rosie, mazare, linte, naut, quinoa, amarant, mei, hrisca, alge si multe altele. In plus, e si vremea potrivita pentru supe si ciorbe care pot fi preparate din leguminoase si crucifere. Supa crema de rosii, ciorba de cartofi cu morcovi sau cea de ciuperci, alaturi de cele preparate din conopida, broccoli, cartofi dulci, praz, dovlecei vor contribui din plin la starea de bine a organismului, facandu-i ‚plinul’ cu vitamine si minerale.

Ti-e pofta de-un pahar de lapte? Minunat! Gusta si o sa ramai placut surprins de efectele bauturilor vegetale din soia, orez, migdale sau cocos.

Ah, si ce te faci cu pofta de-o bere rece? Avem si aici solutia: alege berea de ghimbir sau sarsaparilla fara alcool, intreaga familie putandu-se delecta cu ea.

Bineinteles ca stim o multime de retete de post pe care le-am testat si ni s-au parut delicioase, asa ca ti le impartasim cu drag, daca ai curiozitatea sa le incerci. Asadar, ne lasi sa iti pregatim noi pranzul azi?

Chiftele de linte verde

Bogate in proteine, fibre, minerale si vitamine, chiftelele de linte sunt alegerea potrivita atunci cand esti pe graba si vrei sa “ciugulesti” ceva. Sfatul nostru este sa lasi lintea la inmuiat inainte de preparare, pentru ca, prin hidratare, calitatile nutritive sporesc si reduci timpul petrecut gatind-o.

Budinca raw cu fructe de padure

Imagineaza-ti urmatoarea compozitie: aroma fructelor de padure parfumate, gustul laptos de caju, deliciul bauturii de cocos, parfumul vaniliei si dulceata siropului de migale. Explozie de gusturi, nu-i asa? Ei bine, poti sa prepari si tu un desert pe care sa il incadrezi in categoria de post sau raw vegan doar amestecand in blender ingredientele mentionate.

Nu stim de ce, dar presimtim ca de postul acesta o sa te simti mai liber si mai bine…nu-i asa?

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s